۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه

صداقت


فرق نمی کند که این روزها را با چه شرایطی سپری کرد . مهم همان بودن است . ماندن در هر شرایطی و این را با هر وسیله ای که دم دست وجود دارد نشان دادن . خواستن و نخواستن در این فرآیند نقشی ندارند . هر مناسبتی می شود یک بهانه . هر نگاهی می شود یک امید . چند سال پیش با رئیس وقت سازمان آموزش و پرورش استان زنجان در دوره ی اصلاحات گفتگو کردم . آقای دادخواه این روزها عضوعلی البدل شورای شهر زنجان است ( و این علیرغم میل دیگرانی ست که حتی تحمل حضور بی تاثیرش را هم ندارند ) . او در آن گفتگو برای پرسش من که خواستم بدانم از معلمی که برای تامین معاش خود با تاکسی تلفنی مسافر کشی می کند یا در شغلهای دیگر به کار دوم و حتی سوم می پردازد چگونه می توان انتظار داشت که آینده سازان کشور را تربیت کند ؟ پاسخ روشنی نداشت . دادخواه نمی توانست پاسخی هم داشته باشد . این مسیری ست که هنوز هم ادامه دارد . البته ربطی به دوره ی قبل وامروز ندارد . دردی ست کهنه . تنها فرق اش با آن روزها را می توان چیزی دانست که به آن بود و نبود صداقت می گویند ! دادخواه پاسخی نداشت و ضمن تایید موضوع سعی نکرد مرا بپیچاند . او نیز درد را می فهمید و صادقانه آن را تایید می کرد . اما آیا امروز هم در برابر سوال روزنامه نگار احتمالی ، پاسخ صادقانه ای هم خواهیم شنید ؟ بازداشت معلمان معترض به مشکلات صنفی شان را در دوره ی دولت نهم فراموش نکرده ایم . اعتراض نه به هیچ چیز دیگری مانند مثلن زبانم لال رای من کو ! اعتراض به کم بودن حقوق و عمل نشدن به وعده های فله ای . این تحمل نشد و گویا هنوز هم نمی شود وقتی می شنویم معلمانی در زندان هستند و معلمانی در اعتراض به این موضوع اعتصاب غذا می کنند . گیرم که اسمش را روزه ی سیاسی می گذارند ! جالب ترین نکته ی این یادداشت را هم بگویم و خلاص . همین چند وقت پیش یکی از فک و فامیل ها از رسیدگی دولت به معلمان رضایت داشت . او که همسرش نیز کارمند است دلیل این رضایت را کمک های غیر نقدی و اضافه پرداخت ها ی آخر سال عنوان می کرد . نمی دانم چرا این معلم خوش خیال یا شایدم زیادی قانع ، راضی بود . اما می دانم که وی دارای درک بسیار پایینی از رخداد های دور و برش است . دلیل اش همین که به روز است ! یعنی یک سال پیش که این افزایش ها و غیره ها نبود ، او از منتقدین سرسخت وضعیت موجود بود و دولت را بی عرضه خطاب می کرد! به روز تر از این می خواهید ؟!
در ضمن تصویر بالا هیچ ارتباطی به این مطلب ندارد ! پس هر گونه ارتباط احتمالی را به شدت تکذیب می نمایم !

۲ نظر:

  1. با سلام خدمت جناب مالکی عزیز
    از این معلمین به روزی که شما بشون اشاره فرمودید کم نیستن ،،،
    این هم ترفند زیرکانه ای بود که این گرگ صفتان زدند، نه تنها تونستن با این کارشون دهان قشر مهم و حساس جامعه رو ببندن بلکه قدرت بینأیشون رو هم ازشون گرفتن، واقعا متاسفم !
    سبز باشی‌ و پیروز

    پاسخحذف
  2. راستی‌ جناب ,عکس های خودتون یک حس و حال دیگه یی داره ,امیدوارم که در پست های بعدی مارو از دیدن این عکس ها بی نصیب نذارید ,,,

    با تشکر رهگذر

    پاسخحذف