۱۳۸۹ خرداد ۲۷, پنجشنبه

آهنگ نیکی که از دست می رود


همیشه نیک آهنگ را تحسین می کردم . از همان دوره یِ اصلاحات آثارش را دوست داشتم . برایِ زندانی شدنش به خاطر آن کاریکاتور که همه می دانید ، مثل همه ی دوست دارانش ناراحت شدم . ایضن به خاطر رفتنش از ایران . اما ... امان از این اما ! مدتی بود که کاریکاتورهای اش حس ناخوش آیندی از کینه یا عقده را به من بیننده منتقل می کرد . حسی که با نوعی انتقام جویی همراه بود . نگران بودم . حیفم می آمد سبزها یک هنرمند خوب را از دست بدهند . آن هم به همین راحتی . احساس می کردم که او همانی می شود که آن ها می خواهند و همان هم شد . متن زیر در سایت دوست و همراهِ سایت رجا نیوز و به قول خودشان « پایگاه خبری تحلیلی سحر » ، چاپ شد و کاریکاتوربه گفته ی مخالفان موسوی « جنجال برانگیزش » را هم خبرگزاریِ فارس با خوشحالی تمام چاپید . بخوانید و قضاوت کنید . نیک آهنگ خان جان ؛ کمی کلاهت را بالاتر ببر و وسعت دیدت را گسترده تر کن . مشکلت با ابراهیم نبوی را جدی نگرفتیم . اما گویا باید حق را به سید داد. حیف است که از دست بروی . به خدا حیف است .

« کشیدن کاریکاتوری علیه میرحسین موسوی توسط نیک آهنگ کوثر، کاریکاتوریست روزنامه های زنجیره ای که هم اینک در خارج از کشور پناهنده شده است، فضای جالبی را در جبهه ضد انقلاب بوجود آورده است.به گزارش فارس، کشیدن کاریکاتوری علیه میرحسین موسوی توسط نیک آهنگ کوثر، کاریکاتوریست روزنامه های زنجیره ای که هم اینک در خارج از کشور پناهنده شده است، فضای جالبی را در جبهه ضد انقلاب بوجود آورده است.کوثر در این کاریکاتور موسوی را پس از ده سال در اتاقی که تار عنکبوت در آن بسته شده درحال نوشتن بیانیه سیصدم نشان می‌دهد. این کاریکاتور که اختلافات عمیق و قطع امید از کارایی موسوی برای جبهه فتنه را نشان می‌دهد، اعتراض اعضای جنبش سبز را درآورده بشکلی که برخی از سایتهای جبهه ضد انقلاب درباره این کاریکاتور موضع‌های تندی گرفته اند و این کاریکاتور را سبب انشقاق در جبهه ضد انقلاب دانسته اند.کوثر در پاسخ به این انتقادات گفته که کار صرفا روزنامه‌نگاری بی‌طرفانه و انتقاد بی‌رحمانه است. یکی از سایتهای ضد انقلاب درباره این کاریکاتور نوشت: نیک‌آهنگ کوثر در کاریکاتور جدیدش، میرحسین و شیوه‌ ‌مبارزه‌ بی‌خشونت او را به ریشخند گرفته است. این سایت ادامه داده است: ارزش هنری کارهای او که روز به روز در حال افول است و کارتون‌‌هایش را تا اندازه‌ یک بیانیه‌ی‌سیاسی تقلیل داده است.گفتنی است نیک آهنگ کوثر از کاریکاتوریست های روزنامه های زنجیره ای بود که چند سال پیش در یکی از کشورهای خارجی پناهنده شده است. »

۵ نظر:

  1. این بزرگترین اشتباهه که هر کی انتقاد کنه محکومش کنیم.لازمه جنبش سبز اینه که هر کسی ازادی بیان داشته باشه در اون چه که فکر می کنه

    پاسخحذف
  2. به نظر من نمیشه از نیکآهنگ خورده گرفت ،هر کسی نظر خودشو داره و یکی از اصول این جنبش هم آزادی عقیده هستش ،پس نیکآهنگ از ما جدا نشده و نخواهد شد .

    پاسخحذف
  3. امروز مطلب جالبی در خصوص این کاریکاتور در یکی ازسایتها دیدم . نوشته بود حتی نیک آهنگ هم که به تندی انتقاد می کند بر این باور است که میر حسین هرگز عقب نخواهد کشید و اگر 10 سال هم مبارزه طول بکشد کنار مردم خواهد ایستاد. نکته ظریفی بود که در هیایوی شلوغ بازی ها گم شد. ضمنا من فکر می کنم که این ما هستیم که با بزرگ کردن بعضی چیزها آن ها را مهم جلوه می دهیم . جنجال الکی باعث جلب توجه می شود . مانا نیستانی فرو تنانه می گوید : یک کارتونیست آنقدرها هم در فضای عمومی مردم جامعه تاثیر گذار نیست .
    می توان دید و پوزخندی زد و رفت .
    ضمنا مطلبی در خصوص روانشناسی مبارزه در دست تهیه دارم که به بررسی روحیات افراد در حین مبارزه می پردازد که امیدوارم بزودی در سایتم منتشر کنم . موفق باشید.

    پاسخحذف
  4. وقتش یاد بگیریم که ازادی بیان داشته باشیم! اگه هر جیزی به کاممان تلخ بود محکومش نکنیم!تعصب ببیند ما را به کجا کشانده!
    امیدوارم یک روز ما هم ازادی اندیشه داشته باشیم.
    اقای نیک اهنگ با یک کاریکاتور که بر خلاف میل ما باشه ضد موسوی و جنبش سبز نمی شه !

    پاسخحذف
  5. وقتي كاريكاتور هاي جنجالي نيك آهنگ رو مي ديدم توي دلم مي گفتم اين طور كه تو مي گي نيست. اين بار يك كم بلند تر گفتم:"بدجنس".اما مشكل در نقد كردن و نقد شدن نيست.هم ما و هم نيكي نشان داديم تادموكراسي فاصله زيادي داريم.آنهايي كار را از نقد فراتر بردند كه نيكي را متهم به همدستي با كيهان و فارس نمودند و نيت خواني كردند و البته شايد نيكي نيز بايد تنها لبخندي مي زد و مي گذشت ..
    به هرحال اين مي تواند براي همه يك تمرين باشد

    پاسخحذف