۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

نیک آهنگ و آزادی با مخلفات


نمی دانم چرا انتقاد از نیک آهنگ کوثر ، مخالفت با آزادیِ بیان معنی شده است . از استاد بهنود گرفته تا همین آقایِ شهردارِ محله یِ ما که مسئول جمع آوریِ آشغال هایِ ساخته شده یِ خانه یِ ما و همسایه هاست . فکر نکنم کسی از نیک آهنگ خواسته باشد که انتقاداتش را تعطیل کند . صحبت از یک یا دو کاریکاتور هم نبود . مشکل روندی بود که وی در انتقاد از رفتار موسوی و کروبی در پیش گرفته و هر سخن و عمل و عکس العمل آنان را با نگاهی انتقادی به سخره می گرفت و در نهایت در کاریکاتور اخیر وی در موسوی ، به اوج خود رسید که به نظر می رسید سعی دارد نوعی ناامیدی از حرکت جنبش را با حضور آنان القا نماید و همه ی حرف ما هم - خودم را عرض می کنم - دقیقن همین بود . اگر بنا باشد با اندکی خود انتقادی داد بزنیم که آی امان که آزادیِ بیان از دست رفت ؛ شما بگویید ، چگونه اعتراض خودمان را به دوستان خودمان اعلام نماییم ؟!
اصل موضوع این است که اگر هدفِ مشترک داریم ، اگر راهمان یکی ست و اگر نمی خواهیم فعلن اجازه ی سو استفاده از رنگارنگی تفکرات سبز را به اونوری ها بدهیم ، نباید با خودمان رفتاری داشته باشیم که حضورمان را نفی و رد کنیم . موسوی و کروبی و همه ی آن هایی که در حال حاضر در کنار مردم مانده اند ، به هر چیزی که معتقد باشند ، در یک اصل با همه ی سبز ها مشترک هستند و آن آزادی است با همه ی مخلفاتش .

۳ نظر:

  1. کلا شما خیلی حواستان به همه جا هست و نمی خواهید اجازه سو استفاده بدهید و در محله خیلی باکلاسی هم هستین که شهردار اونجوری هم داره ... سعید خان جان! میشه درباره "مخلفات" آزادی بیشتر توضیح بدی! خیلی کم از "مخلفات" برای "آزادی" استفاده می شه؛ بیشتر توی غذاخوری ها؛ نه؟!!

    پاسخحذف
  2. محمد خان جان . مابه سوپور محله مان شهردار می گفتیم . بعدشم هر کس نداند شما که می دانی من کجا زندگی می کنم . خانه مان هم که آمده بودی . مخلفات آزادی هم آنقدر تنوع دارد که در این وبلاگ کوچولو جا نشود . همین بس که اگر نیک آهنگ و شما و هر کس دیگری آزاد است که هر چهرا فکر می کند ودر هر شرایطی بر زبان بیاورد که از این نظر هیچ عیب و منعی هم ندارد ، من و امثال من هم که مخالف نظرایشان هستیم این اجازه را داریم . اما حق نداریم با نام در خطر افتادن آزادیِ بیان، این اجازه را به دبگران ندهیم . پس بهتر است در شرایط فعلی بیشتر بهه مشترکاتمان بچسبیم که وقت برایی گفتمان زیاد است .

    پاسخحذف
  3. شما درواقع از کاریکاتور نیک آهنگ انتقاد نکرده بودید ...شما گفته بودید "الان" وقت سوزن زدن به خودمون نیست ...حتی گفتن اینم خوبه بقیه هم دوباره شما رو نقد کردن که:بذارید حرفشو بزنه .پس با تحلیل شما اجازه بدید آقای بهنود و...بگن بذارید حرفشو بزنه...؟

    پاسخحذف