۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

حکم تیرِ سید حسن


صفار هرندی گفته که امام گفته بوده اگر حسین خمینی اسلحه کشید بکشیدش. یحتمل وقت گفتن این جمله لبخند هم زده . این ها را گفت تا توجیه اتفاقات 14 خرداد شود و سید حسن را هم کنار پسر عمویش بگذارد . نمی دانم از این خاندان کس دیگری هم مانده یا نه که به تیر تکفیر آقایان دچار نشده باشد . برادر سید حسن هم که همیشه در کنارش است . اینطوری که پیش می رود کلهم اجمعین بیت امام را باید جزو مفتونان حساب کرد .
اما خیلی هم عجیب نیست . از وقتی مبارزه ی امام با سلطنت پهلوی شروع شد ، هرگز اجازه ی خود نمایی و ظهور و بروز به انجمن حجتیه و « متحجران » نداد و داغ ورود به حکومت و حتی مبارزه را بر دلشان گذاشت . معلوم است که همان ها عقده ی آن همه سال ها بی توجهی و آدم حساب نکردن را در دل هاشان جمع کنند و در همچین روزهایی بیرون بریزند . آن هم نه زیر بیرق دیگری . دقیقن زیر پرچم خود بنیانگذار و چنان داغ تر از آش که همه ی بیت اش را یکجا بیرون بگذارند و به راحتی حکم تیر هم می دهند . البته قرار نیست با مثل صفارهرندی مناقشه کنیم . اما وقتی یامین کنارت باشد و پس از 14 خرداد باشد و همه در به در دنبال عواملی باشند که نگذاشتند سید حسن حرفش را بزند و شبیه موشی شوند که دنبال دمش می دوید و نمی توانست بگیردش ، معلوم است که باید از روی کلاه سرمان را بخاریم و بگوییم : اخوی ! خودتی !
معلوم نیست چه کسی می تواند از خانواده یِ رهبر کبیر به خودش شبیه تر باشد ! خب برادر جان یکی می شود فرزند نوح که با بدان نشسته است . نه ؟ خب 2 تا می شود پسر نوح . سه تا می شود . همه که نمی شوند پسر نوح . آنوقت نوح چطوری ثابت کند که حق با او بوده است ؟ لابد این را هم صفار جان بهتر می داند .

۱ نظر:

  1. فقط میشه به صفار جان گفت... برادر زنهار ,زنهار!


    دگر به صيد حرم تيغ برمکش زنهار / و از آن که با دل ما کرده‌ای پشيمان باش

    اگر رفيق شفيقی درست پيمان باش !

    پاسخحذف