۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

کدیور و غزه و لبنان با مخلفات


کدیور در طول یک سال گذشته بارها و در سخنرانی های متعدد از جنبش سبز دفاع نموده است . چه با سخنرانی و چه با نوشتن یادداشت و مقاله . وی در گفتگویِ اخیرش با صدایِ آمریکا و در قسمتی از سخنان اش در خصوص شعار « نه غزه نه لبنان جانم فدایِ ایران » و در حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنانی هایی که جدا از جیره خواران اون وری هستند ، این شعار را اندکی تغییر داده چنان که هم غزه را و هم لبنان را جزو دغدغه هایِ مردم ایران دانسته است . دغدغه هایی از جنس حقوق بشر. البته این فقط نظر من است . شایدم از یک جنس دیگر .
به هر حال از وقتی کدیور این جمله را گفته ، تعدادی از مخالفان این نظر هر چی ویدیو از تظاهرات روز قدس سال گذشته را که در آن مردم شعار نه غزه نه لبنان سر داده اند ، در شبکه ی اینترنت منتشر کرده اند . بدون این که متوجه باشند اصل نیت از سر دادن چنین شعاری نه نفی جنایت هایِ اسرائیل در این دو کشور ، که البته همه می دانیم برایِ چه بوده اما در راستایِ تنویر دوستان عرض می کنم که به خاطر این بود که بفهمانیم جنایت در هر جا که باشد وبا همه یِ مخلفاتش جنایت است و ظلم شاخ و دم ندارد که مثلن بر سرو پشت اسرائیلی ها بروید ولی در این وری ها نروید ! از طرف دیگرمعلوم نیست منظور از انتشارمجدد این فیلم ها ، حمله به کدیور بوده یا اعلام نظر ؟! شما می گویید چه بوده و آیا آزادیِ بیان به خطر نیافتاده است ؟!

۳ نظر:

  1. سلام من نمیدونم چرا اینقدر از دروغگویی آخوند کدیور تعجب میکنید؟ ایشان همان روز اول آمدند و گفتن شماها ۳۰ سال هیچ کاری نکردید بکشید کنار و بگذارید ما کارمان را بکنیم ملت نجیب ایران گفتند انشالله گربه است و تفصیر کردند خوب آقا راست میگه و کسی نگفت ایشان غلط کردند این ۳۰ سال اعدام و شکنجه همه هیچ بود و کسی از این اخوند نپرسید که چرا آب تطهیر روی سر ولی فقیه میریزه؟ حالا هم که روز روشن دروغ به این گندگی میگه و همه تعجب میکنید و منتظر این یکی آخوند راست بگه و آب و برق و نفت مجانی بشه البته شده ولی فقط برای امثال همین اخوند کدیور

    پاسخحذف
  2. سلام . این یادداشت اصلن قصد حمایت از کدیور را ندارد ... موضوع همانی ست که نوشتم ... دفاع از مردم فلسطین در برابر هر نوع ظلم حتی ظلمی که با نام حمایت از آن ها می شود . دفاع از هر کس و ملتی که دچار ظلم و نا عدالتی می شوند ... سبز ها با هر رنگی باید به این موضوع ایمان داشته باشند . همین .

    پاسخحذف
  3. من فكر مي كنم ما عادت كرده ايم به مخالفت با هر آنچه آن هاموافقند. ملاكمان شده آن ها...
    فيلم ها منتشر شد تا بگويند كديور دروغ گوست. به فرض كه باشد مگر معناي آن شعار فقط اين نبود كه " اول ايران؟" ما مردمي پر از احساسيم و همين باعث شده اين روزها اينجايي باشيم كه الان هستيم
    راستي بر در وبلاگ نوشته اند:"ورود ممنوع" مبارك باشد.

    پاسخحذف