۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

پرفسوری به نام ثبوتی که دانشجو بر کنارش نمود!



همین چند دقیقه پیش رامین ناسوتیِ گل خبر بر کناریِ پرفسور ثبوتی از مدیریت مرکز تحصیلات تکمیلی در زنجان را داد . مرکزی که باید نام ثبوتی را بر آن نهاد . جایی برایِ فخر فروشی زنجانی ها . جایی که هر بیننده ای که از نزدیک آن را دیده باشد ، اعتراف خواهد نمود که استانداردی بسیار فراتر از مراکز علمیِ نه تنها ایران که منطقه دارد وهمه را مدیون مردی ست به نام ثبوتی .
چند سال پیش ، آن روزها که پیکان مدل 49 داشتم با او در دفتر کوچک و ساده اش گفتگو کردم که در چند شماره ی پیام چاپ شد . مصاحبه ای که در کمال ساده گی و دور از مطالب علمی بود .از او هر چه گفته شود اندکی از بزرگی اش را پاسخگو نیست . آن روز از دیدن مردی بزرگ در کمال ساده گی بهت زده بودم اما امروز که خبر « برکناری » او را شنیدم جا نخوردم . اصلن جایِ تعجب نداشت. حضورش و ماندن اش تعجب بر انگیز تر بود . اما امروز برایِ برکناری و صدور حکم عزل اش
بدون هیچ بزرگداشتی توسط کامران دانشجو ، وزیر علوم دولت ( که هر کسی را به یاد مقاله ای می اندازد که از یک جایی سرقت و به نام دیگری چاپیده شده بود ) باید فریاد زد . هیچ توهینی بالاتر از این برایِ زنجانی ها نخواهد بود که دانشجو حکم دهد که ثبوتی برود بی پاسداشت مقامی . اکنون نوبت زنجانی هاست و بالاتر ازآن روزنامه نگارانی که روز خبرنگار را چنان بزرگ و به یاد ماندنی برگزار نمودند . باید به آن هایی که فکر هایِ باطل دارند ثابت کرد که زنجانی افتخاراش را هرگز به بوته ی فراموشی نخواهد سپرد .
ثبوتی چه در آن مرکز که خودش ساخته بود نشسته باشد و چه در خیابان هایِ نه تنها زنجان که ایران قدم بزند ، در دل ایرانی ها ، سرافراز باقی خواهد ماند . تا ابدِ تاریخ که از این بازی ها بسیار دیده !

۳ نظر:

  1. جناب مالکی با سلام مجدد.
    اگه دوستان یه سری به سایت وزارت علوم بزنن و تعداد احکام روئسای جدید رو بشمرن و یه نظر به سابقه و شخصیت روئسای عذل شده و یه نگاه به سابقه روئسای نصب شده بندازن به این نتیجه خواهند رسید که یک دانشجو به پاس حمایتهای استادش یک کودتای دانشگاهی راه انداخته.با تشکر م.الف

    پاسخحذف
  2. I am graduated from |Shiraz University where Professor Sobuti was a pivot for severl years. He is a Top Scientist and the first member of The Third World Scientists Academy. I had no chance to be his student unless in Quanto Mechanics 1. One of his charactors that distinguished him from the rest of Persian Scientist was that all Higher Education Minister have had Deep resoect toward him. I am aware that Prof.Fazel, Dr.nd Moin all considered him as a great national capital.

    پاسخحذف
  3. با درود
    استاد بزرگ فردسی میفرماید:
    به فرهنگ سپردن فرزند خرد(کوچک)~~~~~که گیتی به نادان نتوان سپرد
    این دولت دست نشانده "امام" مصباح یزدی فراماسونری که نیازی به پرفسور ها و دکتر های واقعی مانند دکتر یوسف ثبوتی ندارد. افرادی با دکتر های قلابی یا پیشکشی مانند دکتر(؟) احمدی نژاد و معاون اولش دکتر(؟)رحیمی، دکتر(؟)لاریجانی رییس مجلس و دکتر(؟)کردان ها بایستی بکار گمارده شوند تا استعمار انگلیس به راحتی به چپاول منابع ما مشغول باشد و چنانکه میگویند اگر میخواهی ملتی را بچابید نادانترین انها را بر انها حاکم کنید و امام مصباح بدرستی ماموریت خود را انجام میدهد.
    مزدک

    پاسخحذف