۱۳۸۹ آذر ۱, دوشنبه

چلچراغِ ختمِ مطبوعه یِ ممنموعه


امروز نه فردا . نه ؟ پس فردا ! باز هم نه ؟ پسون فردا . اصلن پس پسون فردا ! فکر این که روزنامه ای یا هفته نامه ای یا اصلن تکه کاغذی با یک نصفه پاراگراف نوشته ای، برایِ مدتی طولانی تر از دوره ی یک ساله بماند و بنویسد آنچه را که باید بنویسد ، این روزها به خواب و رویا می ماند .
راستش از هفته یِ گذشته قلقلک می شدم برایِ از نو نوشتن در پیام . همین امروز صبح همین را تلفنی به یوسف گفتم . حتی موضوع را هم مشخص نمودم ؛ نیاز به ساخت پل هایِ عابر پیاده در کمربند شمالی شهر ! از این مهمتر موضوع وجود ندارد . اصلن مگر مهمتر از جان مردمی که در نبود پل در وسط اتوبان به اصطلاح پلاس هستند وجود دارد ؟! حالا دوباره آن قلقلک به خراش هایِ همیشگی روح تبدیل شد !
به هر حال چلچراغ را توقیف کردند . بپرس مگر قرار بود نکنند ؟ آرمان روابط عمومی و یکی دو روزنامه یِ دیگر هم تذکر گرفتند . این معنی اش این است که روزِ آن ها هم دور نیست . پس با این حساب بهتر است بیشتر مراقب عابران پیاده یِ رها شده در کمربندیِ شهر باشم . از نوشتن بهتر است . . . نیست ؟! به هر حال مطبوعات ممنوعه یِ توقیف شده و به تاریخ پیوسته برایِ ختم و شبِ هفت و سال و غیره شان به یک چلچراغِ زیبا و شیک نیاز داشتند . . . نداشتند ؟!

۲ نظر:

  1. چقدر حزن انگیز است و تآثر برانگیز!

    اما

    من به باغ گل سرخ
    همره قافله ی رنگ و نگار
    به سفر رفتم
    از خاک به گُل
    رقص رنگین شکفتن را
    در چشمه ی نور
    مژده دادم به بهار

    من به باغ گلِ سرخ
    زیر آن ساقه ی تر
    عطر را زمزمه کردم تا صبح

    من به باغ گل سرخ
    در تمام شب سرد
    روشنایی را خواندم با آب
    و سحر را
    به گل و سبزه
    بشارت دادم ...!
    بشارت که سحر نزدیک است تا سحر من رو در غم خودتون شریک بدونید !
    رهگذر

    پاسخحذف
  2. ذزود بیکران سعید خان
    افتخار دادی برادر تشریف اوردی به سرای ما
    متاسفم که نظام حاکم اینقدر حقیره که تاب کوچکترین مخالفی رو نداره وباعث فوی.ل.ترشدن شما شده والبه خوشحالم که همین صداخای خرچند کوچک اونقدر قدرت داره که تن سیستم توتالیتر رو بلرزونه واین نشون دهنده ارزش کارما ست که نباید از پابشینیم وسنگر اینترنت رو ول کنیم چون سیستم بنابه عادت جنگ نفر به نفر با ارتش سایبری حمله کردخ به سبز های وبلاگ نویس هرچند معتقدم کخ هیچ وفت به نتیجه ای نمی رسه وما پیروزیم ...
    باعث افتحار خواهد بود در لیست پیوندهای شما قرار بگیرم
    البته من اکقر وبلاگ خای سبز رو لبنک کردم والان باید ادرس جدیدتون رو وارد کنم
    به امبد دوستی وارتباشی پایدار
    سبز باشی
    رونیک

    پاسخحذف